Błysk! Potęga przeczucia – Malcolm Gladwell

porownywarka cen ksiazek 1 1024x127 - Błysk! Potęga przeczucia - Malcolm Gladwell

Od stycznia 2005 ta książka nie schodzi z list bestsellerów w USA! 

Dlaczego Malcolm Gladwell napisał Błysk!? 
Bo… zapuścił włosy. „W moim życiu natychmiast nastąpiły drobne, ale znaczące zmiany. Zacząłem dostawać mandaty za przekroczenie prędkości, co wcześniej nigdy mi się nie zdarzało. Zatrzymywano mnie do szczegółowej kontroli na lotniskach. A pewnego dnia, gdy szedłem Fourteenth Street na Manhattanie, do krawężnika podjechała policyjna furgonetka i wyskoczyło z niej trzech funkcjonariuszy. Jak się okazało, szukali gwałciciela, a według nich ów gwałciciel wyglądał zupełnie jak ja. Wyjęli portret pamięciowy i rysopis. Przyjrzałem się i najuprzejmiej, jak potrafiłem, zwróciłem im uwagę, że poszukiwany przestępca wcale nie jest do mnie podobny. Był wyższy, potężniej zbudowany i o kilkanaście lat ode mnie młodszy. […] Jedyną naszą wspólną cechą była burza kręconych włosów” – mówi Gladwell. „Po prostu chcę, żeby ludzie poważnie traktowali proces natychmiastowego poznania (rapid cognition)” – tłumaczy. 

Błysk! opowiada o potędze pierwszego wrażenia, o czymś, co wydarza się w mgnieniu oka, często bez udziału świadomości czy rozumu. 

Malcolm Gladwell jest publicystą „New Yorkera” (a wcześniej „Washington Post”, gdzie pisał o nauce). Reportaże Gladwella o zachowaniu konsumentów, gwałtownych skokach przestępczości w Nowym Jorku czy testach osobowości zdradzają jego zamiłowanie do socjologii, psychologii i marketingu. 

W 2005 roku w Polsce ukazała się jego pierwsza książka Punkt przełomowy (The Tipping Point). Szczegółowo pokazuje w niej cykl życia oraz istotę trendu – zarówno trendu rynkowego, jak i epidemii grypy, przestępczości czy mody na buty określonej marki. W Błysku! natomiast twierdzi, że ludzie nazbyt często próbują podejmować decyzje, kierując się racjonalnymi przesłankami, podczas gdy takie same efekty przynosi zdanie się na natychmiastowe poznanie (rapid cognition). 
Teza ta wydaje się może zbyt rewolucyjna, jednak przyniosła Gladwellowi miano guru w środowiskach marketingowych. Jego książki nie schodzą z list bestsellerów, przez brytyjski dziennik „The Times” został uznany za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania. Ostatnio prawa do książki kupiła nawet wytwórnia filmowa Universal. 
Brawurowy, świetnie napisany i solidnie udokumentowany Błysk! czyta się z wypiekami na twarzy.

Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell – publicysta „New Yorkera”. Jego reportaże o zachowaniu konsumentów, przestępczości w Nowym Jorku czy testach osobowości zdradzają zamiłowanie do socjologii, psychologii i marketingu. Wszystkie książki Gladwella okazywały się wielkimi bestsellerami, a magazyn „Times” uznał go za jednego ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Ostatnio prawa do książki Błysk! kupiła nawet wytwórnia filmowa Universal. Gladwell pisze żywo i wciągająco, dzięki czemu szybko zyskał status guru w środowiskach marketingowych.

SZUKASZ INNEJ KSIĄŻKI? 

WPISZ TYTUŁ  LUB AUTORA LUB TEMATYKĘ:

 

Zostaw komentarz! Oceń książkę! Poleć ją innym czytelnikom!