Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zima 215x300 - Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zima -  Agnieszka Borowska-Kociemba Małgorzata KrukowskaKarty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębszym i ze sprzężeniami. Można je wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także w domu jako materiał podtrzymujący proces dydaktyczny. Karty… zawierają ćwiczenia z zakresu rozumienia mowy, nazywania i poznawania przedmiotów, czynności i zjawisk. Kształtują one u uczniów funkcje percepcyjne, poznawcze oraz emocjonalno-motywacyjne niezbędne w procesie nauki. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, a układ stron i ćwiczeń odpowiada potrzebom uczniów o znacznie obniżonej sprawności funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych. Karty… składają się z trzech teczek podzielonych według pór roku: Jesień, Zima, Wiosna–Lato. Układ i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Teczka 2: ZIMA zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:
– cech charakterystycznych zimy
– ważnych świąt przypadających na okres zimy
– odpowiedniego ubioru, zdrowego trybu życia
– członków rodziny
– zwierząt i roślin w okresie zimy
– zwiastunów wiosny

Leave a Reply