You are currently viewing Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej Penny de Byl

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej Penny de Byl

porownywarka cen ksiazek 1 1024x127 - Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej Penny de Byl

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej Penny de Byl
Matematyka jest niezbędna do zrozumienia reguł rządzących tworzeniem grafiki komputerowej w czasie rzeczywistym, a także zasad manipulowania obiektami i środowiskami 3D. Idealnym narzędziem ułatwiającym uchwycenie tych zależności jest język Python wraz z bibliotekami Pygame i PyOpenGL. Dzięki nim łatwo zrozumiesz, w jaki sposób komputery tworzą i wprowadzają zmiany w środowiskach trójwymiarowych.

Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.

W książce między innymi:

praca w Pythonie z edytorem PyCharm, bibliotekami Pygame i PyOpenGL
różne polecenia rysowania z różnych graficznych API
najważniejsze zagadnienia trygonometrii w odniesieniu do środowisk 3D
wektory i matryce w przenoszeniu, ustawianiu kierunku i skalowaniu obiektów 3D
renderowanie obiektów 3D z teksturami, kolorami, cieniami i oświetleniem
przekształcanie wierzchołków w celu przyspieszenia renderowania opartego na GPU
Matematyka: najlepszy sprzymierzeniec programisty i grafika.

SZUKASZ INNEJ KSIĄŻKI? 

WPISZ TYTUŁ  LUB AUTORA LUB TEMATYKĘ:

 

Zostaw komentarz! Oceń książkę! Poleć ją innym czytelnikom!