Zdobywający coraz większe uznanie społeczne zawód trenera wymaga łączenia wiedzy z zakresu psychologii z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka.
Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie.
W książce omawiają szczegółowo:
* koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń
* mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo)
* genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością
* sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi
Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej.
SZUKASZ INNEJ KSIĄŻKI?
WPISZ TYTUŁ LUB AUTORA LUB TEMATYKĘ:
Czuje się, że autorzy mają doświadczenie w tym o czym piszą. Bardzo przydatna w pracy książka. Polecam!