You are currently viewing Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać Porozumienie bez Przemocy w biznesie

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać Porozumienie bez Przemocy w biznesie

porownywarka cen ksiazek 1 1024x127 - Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać Porozumienie bez Przemocy w biznesie

Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać Porozumienie bez Przemocy w biznesie
Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej

Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W „starym” paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W „nowym” chodzi o jakościowy kontakt ― zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win.

W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania:

Co jest dla mnie i dla innych ważne?
Co jest sednem sprawy?
Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych?
Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji.

SZUKASZ INNEJ KSIĄŻKI? 

WPISZ TYTUŁ  LUB AUTORA LUB TEMATYKĘ:

 

Zostaw komentarz! Oceń książkę! Poleć ją innym czytelnikom!