Historia i teraźniejszość 2. Liceum i technikum. Podręcznik. Część 2 Adam Cisek Grochowski Tomasz Izabella Modzelewska-Rysak Rysak Leszek Wilczyński Karol
Historia i teraźniejszość 2. Liceum i technikum. Podręcznik Część 2
Podręcznik do przedmiotu Historia i teraźniejszość obejmuje 4 działy dotyczące dziejów świata i Polski od 1970 roku do dwóch pierwszych dekad XXI wieku.
Struktura podręcznika
- Działy oznaczone cyframi rzymskimi oraz rozdziały (tematy) oznaczone numeracją arabską.
- -Nauczyciel może realizować temat na jednej godzinie lekcyjnej. Na końcu każdego działu znajduje się blok powtórzeniowo-ćwiczeniowy.
Struktura rozdziału (tematu)
- Kalendarium porządkujące najważniejsze wydarzenia.
- Zestawienie najważniejszych pojęć.
- Tekst główny podzielony na podrozdziały.
- Ramki słownikowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów historycznych.
- Ramki Warto wiedzieć zawierające dodatkowe informacje o charakterze ciekawostek lub uzupełnień tekstu głównego.
- Ramki Biogram wprowadzające dodatkowe informacje dotyczące wybranych postaci.
- Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy) wraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację danego rodzaju materiału.
- Teksty (źródłowe, popularno-naukowe, publicystyczne itp.) wraz z poleceniami kształcącymi umiejętność analizy.
- Infografiki (rozkładówki) przybliżające wybrane zagadnienia lub kształcące umiejętność analizy dłuższych tekstów.
- Podsumowania – syntetyczne, ujęte w kilku punktach podsumowanie najważniejszych informacji z lekcji.
- Zestaw poleceń otwartych na zakończenie rozdziału, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.
Struktura materiału powtórzeniowo-ćwiczeniowego po dziale
- Syntetyczne podsumowanie najważniejszych zagadnień omawianych w danym dziale.
- Warto przeczytać – propozycje publikacji popularnonaukowych lub naukowych odnoszących się do treści danego działu.
- Polecenia otwarte odnoszące się do treści działu, w tym zadania oznaczone gwiazdką – wymagające od ucznia samodzielnego poszukiwania dodatkowych źródeł informacji.
SZUKASZ INNEJ KSIĄŻKI?
WPISZ TYTUŁ LUB AUTORA LUB TEMATYKĘ: