You are currently viewing Wycena przedsiębiorstwa Marek Panfil, Andrzej Szablewski

Wycena przedsiębiorstwa Marek Panfil, Andrzej Szablewski

porownywarka cen ksiazek 1 1024x127 - Wycena przedsiębiorstwa Marek Panfil, Andrzej Szablewski

Wycena przedsiębiorstwa Marek Panfil, Andrzej Szablewski

Książka otrzymała Grand Prix i nagrodę Targów Wydawnictw Ekonomicznych jako najlepsza publikacja w kategorii Finanse i Bankowość, a jej autorzy zostali wyróżnieni Nagrodą Zespołową Rektora SGH stopnia pierwszego w zakresie działaności naukowej

Wycena przedsiębiorstwa, Marek Panfil, Andrzej Szablewski

Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody,
a nie zysk księgowy.

 

Wycena przedsiębiorstw, metody, teorie, modele
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne.

Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.

 

Książka jest zbiorem tekstów, które wszystkie razem i każdy z osobna są znakomitym przykładem łączenia wysokiej, wnikliwej fachowości z umiejętnością zaciekawienia odbiorcy. Jest to dzieło zarówno naukowe, jak i w najlepszym tego słowa znaczeniu popularne. Przedstawia panoramę zagadnień, których znajomość i zrozumienie ułatwia odnajdywanie się
w coraz bardziej skomplikowanych realiach globalnej gospodarki. Inwestorzy giełdowi znajdą w tej książce inspiracje dla własnej refleksji na temat podstaw kształtowania się wartości przedsiębiorstw i z pewnością bogatą wiedzę pozwalającą im krytycznie oceniać własne decyzje inwestycyjne.
– Dr Ludwik Sobolewski, Prezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA

Książka zawiera w 24 rozdziałach cenne informacje, które każdemu menedżerowi dają asumpt do poszukiwania wartości
w swoim przedsiębiorstwie. Teoria, a zwłaszcza podane przykłady praktyczne wzbogacają prezentowane zagadnienia, które przedstawione w przystępny sposób stanowią doskonałe kompendium wiedzy dla studentów, pracowników naukowych,
a także praktyków. Z chęcią sięgam do tej publikacji, aby zgłębić swoją wiedzę w zakresie wyceny oczekiwań inwestorów czy też określenia wpływu wartości klienta na wartość zarządzanego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza podane modele opcji rzeczywistych mogą być w większym stopniu wykorzystywane w wycenie przedsiębiorstw w branży surowcowej.
– Dr inż. Herbert Wirth, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź SA

Nareszcie mam w ręku książkę, w języku polskim, którą mogę z pełnym przekonaniem polecać jako kompleksowy podręcznik do wycen – od spółek po wartości niematerialne i prawne. Jej zaletą jest niewątpliwie różnorodność poruszanych tematów i przedstawienie zastosowania różnych podejść i metod wyceny do specyficznych sytuacji. Jako ciekawostkę można potraktować przykład wyceny klubu piłkarskiego. Interesujące są również dwa teksty poświęcone wycenie przedsiębiorstw działających w branży surowcowej – KGHM (miedź) i Exxon Mobil (ropa).
– Jacek Socha, Wiceprezes oraz Partner PwC w Polsce

Praktyczny przewodnik po tematyce wyceny i wartości. Książka jest bardzo mocno osadzona w realiach polskich, a wiedza teoretyczna jest wzbogacona wieloma przykładami oraz studiami przypadków. Obowiązkowa lektura również dla finansistów i uczestników rynku kapitałowego.
– Dr hab. Michał Wrzesiński, Prof. SGH, Prezes Zarządu, Dom Maklerski Navigator SA

Akademia wyceny w pigułce. Wykład o fundamentach wartości i metodach wyceny przedsiębiorstw. Przykłady wycen: Exxon Mobil, KGHM, Jutrzenka, Mieszko, Infovide Matrix, K2 Internet, Gino Rossi, klub piłkarski Juventus Turyn.
– z recenzji prof. Dr hab. Ireny Lichniak, Dyrektor Instytutu Przedsiębiorstwa, SGH

SZUKASZ INNEJ KSIĄŻKI? 

WPISZ TYTUŁ  LUB AUTORA LUB TEMATYKĘ:

 

Zostaw komentarz! Oceń książkę! Poleć ją innym czytelnikom!